PSICOMOTRICITAT
‘Jugar és vital per al nen ja que jugar és viure: és viure el plaer de l'acció, és viure el plaer de la repetició, és viure el plaer de representar-se. Jugar és afirmar la seva existència en el món.' B. Aucouturier (2018).
‘La psicomotricitat pretén arribar per la via corporal al desenvolupament de les diferents aptituds i potencialitats del subjecte en tots els seus aspectes (motor, afectiu-social, comunicatiu-lingüístic, intel·lectual-cognitiu.' P.P. Berruezo (2003)
Entenem la psicomotricitat com un àrea global on els nens i les nenes mitjançant el seu cos, a través de sensacions, moviments, jocs i la seva posterior representació, es desenvolupen de manera integral en els àmbits motriu, cognitiu, relacional, social i afectiu.
La pisicó es vehicula en llengua catalana i totes les sessions s'estructuren de la mateixa manera:
EDUCACIÓ FÍSICA
A l'EAAV entenem l'Educació Física com una àrea on l'alumne és el principal actor del seu aprenentatge i desenvolupem la nostra especialitat a través d'un conjunt de valors, d'un espai d'aprenentatge entre iguals i d'un espai d'experimentació tot tenint en compte el seu propi ritme i la seva pròpia maduració. Vehiculem la nostra àrea en llengua francesa.
Els eixos principals que treballem a través dels jocs, esports i del nostre currículum són:
Continguts de les sessions:
Activitats lligades al currículum:
Participem en trobades interescolars amb altres centres educatius del país. Aquestes permeten als nostres alumnes aplicar tot allò que han après a l'escola en un context lúdic, distès i social. Solen ser trobades de rugbi, handbol, bàsquet i flagfootball en funció del nivell educatiu de l'alumne.