Català / Français  ·  TEL. +376722300 · EMAIL adand@educand.ad
Català / Français  · 

Especialistes

EDUCACIÓ FÍSICA

ÀREA DE PSICOMOTRICITAT I EDUCACIÓ FÍSICA


PSICOMOTRICITAT

Jugar és vital per al nen ja que jugar és viure: és viure el plaer de l'acció, és viure el plaer de la repetició, és viure el plaer de representar-se. Jugar és afirmar la seva existència en el món.' B. Aucouturier (2018).

 

La psicomotricitat pretén arribar per la via corporal al desenvolupament de les diferents aptituds i potencialitats del subjecte en tots els seus aspectes (motor, afectiu-social, comunicatiu-lingüístic, intel·lectual-cognitiu.' P.P. Berruezo (2003)

 

Entenem la psicomotricitat com un àrea global on els nens i les nenes mitjançant el seu cos, a través de sensacions, moviments, jocs i la seva posterior representació, es desenvolupen de manera integral en els àmbits motriu, cognitiu, relacional, social i afectiu.

La pisicó es vehicula en llengua catalana i totes les sessions s'estructuren de la mateixa manera:

  1. Ritual d'entrada: acollida dels nens i nenes 
  2. Temps de vivència: fase d'expressivitat motriu i simbòlica de manera espontània
  3. Temps de representació: representació de l'acció viscuda (de forma oral o amb modelatge, dibuix o construccions)
  4. Ritual de sortida: recollida del material i comiat dels nens i nenes

  

EDUCACIÓ FÍSICA

A l'EAAV entenem l'Educació Física com una àrea on l'alumne és el principal actor del seu aprenentatge i desenvolupem la nostra especialitat a través d'un conjunt de valors, d'un espai d'aprenentatge entre iguals i d'un espai d'experimentació tot tenint en compte el seu propi ritme i la seva pròpia maduració. Vehiculem la nostra àrea en llengua francesa. 

Els eixos principals que treballem a través dels jocs, esports i del nostre currículum són:

  • L'esportivitat,
  • El respecte i tolerància,
  • L'esforç i la superació,
  • La cooperació i el treball en equip,
  • L'acceptació
  • La igualtat,
  • L'amistat i la confiança
  • La no violència,
  • La responsabilitat,
  • L'autonomia i 
  • La inclusió.

 

 

Continguts de les sessions:

  • Educació Física: treball de la motricitat gruixuda, de les habilitats motrius bàsiques, d'estratègies de joc i de la millora de la salut. Tot plegat en espais diversos: al gimnàs, als patis, a la natura..

 

  • Expressió corporal: foment de la creativitat, treball del cos en moviment (danses i representacions de personatges, animals o situacions), ioga i treball de les emocions

 

  • Activitat de piscina:
    • Maternal i 1r cicle: s'organitza per grups de nivell i es desenvolupa l'activitat al 1r i al 3r trimestre
    • 2n cicle: s'organitza per classes i es desenvolupa al 1r trimestre
    • 3r cicle: s'organitza per classes i es desenvolupa al 3r trimestre

 

  • Activitat d'esquí: durant el 2n trimestre l'educació física esdevé l'activitat d'esquí
    • Maternal A i Maternal B mitjans: es desenvolupen varies sessions de contacte, jocs i activitats a la neu
    • Maternal B grans: es realitzen 8/9 sessions d'esquí alpí, els mestres d'educació física gestionem l'organització d'aquesta activitat
    • Primera ensenyança: l'activitat depèn d'esquí Escolar i compta amb 7 sessions d'esquí alpí i 1 sessió d'esquí de fons

  

Activitats lligades al currículum: 

Participem en trobades interescolars amb altres centres educatius del país. Aquestes permeten als nostres alumnes aplicar tot allò que han après a l'escola en un context lúdic, distès i social. Solen ser trobades de rugbi, handbol, bàsquet i flagfootball en funció del nivell educatiu de l'alumne.