·  TEL. +376722300 · EMAIL adand@educand.ad
 · 

Especialistes

S═NTESI DELS ASPECTES M╔S IMPORTANTS DE L'└REA
2 Fotos

└REA DE CASTELL└


L'ensenyament del castellà a l'Escola Andorrana d'Andorra la Vella

 

D'acord amb el plantejament lingüístic de l'Escola Andorrana, el castellà s'introdueix a l'últim cicle de primera ensenyança, és a dir a cinquè i sisè. Això és degut al fet que es tracta d'una llengua força present en l'àmbit social i cultural. Aquest aprenentatge, que s'inicia a 11 anys, continuarà fins a l'acabament l'ensenyament obligatori. 

El focus de les activitats dutes a terme en llengua castellana intenten desenvolupar habilitats de comunicació oral i escrita, com així també aprendre a gaudir de la literatura. 

 

  

 




La competència comunicativa es treballa a partir de diferents tipus de textos orals, escrits i audiovisuals on es fomenta la interacció, el debat i el diàleg entre l'alumnat. Pel que fa a la competència escrita es comença des de la planificació del contingut de la comunicació fins a la correcció i millora de les produccions. Tanmateix, es desenvolupen activitats per enriquir l'ús i el lèxic de la llengua.

 

 

 

Al taller es fomenta l'aprenentatge cooperatiu en grups reduïts que interactuen per acomplir una tasca mitjançant la interacció i la participació equitativa. 

 

 

La programació de cada cicle s'expandeix en unitats temporals dins d'un plantejament competencial on l'alumne és el protagonista del procés i el mestre el guia de les situacions d'aprenentatge. Es proposen situacions problemes en diferents àmbits comunicatius on l'alumne necessitarà indagar, adquirir recursos i fins i tot reflexionar per a resoldre el plantejament satisfactòriament. 


 

El Pla lector

 

El pla lector és l'espai que dedica cada llengua a desenvolupar les competències relacionades amb el gust per la lectura i la lectura de l'obra de pes. La intenció és valorar i, al mateix temps, gaudir de manifestacions literàries apropiades per a infants. Aquesta activitat no només es desenvolupa en castellà sinó que també en altres llengües vehiculars català i francès. 

 

Gust per la lectura: s'organitzen sessions quinzenals al llarg d'una unitat. El mestre de la biblioteca dinamitza les sessions intentant promoure estratègies afavoridores envers el món literari.


Obra de pes: cada centre escull l'obra que vol treballar amb el mestre conductor el taller de llengua. Es tracta d'obres clàssiques de la literatura adaptada a la seva edat.