CatalÓ / Franšais  ·  TEL. +376722300 · EMAIL adand@educand.ad
CatalÓ / Franšais  · 

Especialistes

S═NTESI DELS ASPECTES M╔S IMPORTANTS DE L'└REA
2 Fotos

└REA DE M┌SICA



En els darrers anys s’han fet molts estudis dins el món de la neuroeducació (neuromúsica) que expliquen els gran beneficis que aporta l'aprenentage musical.

 

Quan aprenem a tocar un instrument o a cantar, realitzem moltes tasques alhora:

  1. processem informació de manera visual si es llegeixen partitures
  2. Fem una doble descodificació perquè llegim les figures rítmiques i les notes musicals alhora.
  3. Cal una sincronització de moviments i un to muscular
  4. Estem fent una escolta activa en tot moment
  5. Anticipem informació que s’ha de tocar segons després.
  6. Memoritzem
  7. Creem 
  8. Expressem

I tot això al mateix moment. 

És per això que la neuroeducació diu que fer música és una de les activitat que activa més parts de cervell.

I a més, diuen que mentres fem aquestes accions, també afavoreixen a altres aspectes de l’aprenentatge.

 

BENEFICIS DE LA MÚSICA.

 

 

  • La dedicació en l'aprenentatge musical repercuteix en la millora de lectura:

 

El cervell comparteix les mateixes àrees en la lectura del llenguatge musical que el verbal. El ritme i la discriminació auditiva té molt a veure amb la discriminació de fonemes i grafies. I també millora la comprensió i li expressió oral.

La neuroeducació també explica que les persones que fan música tenen facilitat per aprendre segones llengües.

 

 

  • Reforça les habilitats auditives i visuals: 

 

En la identificació i discriminació auditiva d’instruments, veus i altres elements musicals, ens anem fent moltes imatges mentals del que escoltem. I anem millorant en precisió.  

 

 

  • L’aprenentatge musical desperta l’interès i l’amor per l’art de cada cultura. 

 

 

  • L’aprenentatge musical potencia el pensament abstracte matemàtic: 

A la música hi ha tots els aspectes de la métrica del ritme que és el que organitza els sons en durades, accents, compassos, intèrvals musicals, … i tot això té a veure directament amb els mateixos processos matemàtics quan fem conjunts, operacions matemàtiques, fraccions, intervals matemàtics…

 

També hi ha tots els aspectes de física i acústica en la construcció d'aquests instruments i en la producció dels sons. (Divisió de les cordes, llargada dels tubs de ressonància, distància que recorre l’aire per produir un so o un altre, ….)

 

 

  • Reforça la memòria (verbal, emocional, de treball…): 

 

La música fa disparar els records. Hi ha molts docents que fan ús de la música o cançons perquè els seus alumnes aprenguin altres conceptes.

De fet s’ha comprovat que amb malalts d’Alzehimer que ja no tenen cap record, quan se’ls posa música són capaços de cantar i recordar les cançons que havien escoltat en la joventut. Iés que van tant lligades a les emocions que això alhora.

 

 

  • Potencia habilitats motores i de coordinació: 

 

Ajuda a millorar la dicció, la coordinació de diferents parts del cos. Genera una memòria analítica i muscular i s'acaben automatitzat moviments.

 

 

  • Estimula l’atenció, la percepció i la concentració, així com la planificació, l’autocontrol, l’anticipació i la presa de decisions. És a dir moltes de les funcions executives. 

 

Imagineu-se doncs la millora que els aporta als alumnes amb TDHA. Sovint ens trobem amb alumnes que en l’àrea de música són capaços de controlar molt més els impulsos sobretot quan estem tocant instruments.

 

 

  • Ajuda a assolir valors com la paciència, la constància i la perseverança: 

 

Ajuda a guanyar en disciplina, a desenvolupar estudiants més perfeccionistes i curiosos, amb més capacitat d’esforç i més motivats. 

A perdre por a nous reptes. 

 

 

  • Millora les habilitats socials (sobretot quan es toca en grups musicals): 

 

La música té el poder d’unir, de connectar-nos. Es comparteixen sentiments Per un mateix gust musical. 

Desenvolupa l’habilitat del treball en equip i ajuda a socialitzar-se. 

S'aprèn a col.laborar i a construir i compartir idees.

 

 

  • Estimula la creativitat: 

 

La música alegre fomenta noves idees i ens fa passar a l’acció fent recerca i buscant solucions als conflictes. 

 

 

  • Millora la salut: de fet s’utilitza molt a nivell terapèutic (MUSICOTERAPIA)

 

  1. ritme → estimula la part física
  2. melodia → Estimula les emocions i millora la comunicació i expressió de sentiments
  3. Harmonia → estimula la dimensió cognitiva, mental i espiritual. Per tant millora la concentració, la interiorització i la introspecció. 
  4. To → depenent de com són d’aguts o greus, canvient el nostre cansament, tenen efecte calmant i tranquilitzador, o donen energia
  5. volum → també afecta al canvi del nostre humor i de les nostres emocions
  6. silenci → augmenta l’atenció, el temor, la sorpresa i el desconcert. 

 

 

  • L'aprenentatge musical actua com a estimulador d’emocions, expressions i estats d’ànim. Millora l’humor i redueix l’estrès 

Ens fa guanyar en autoestima. Participar d’un projecte en grup, d’un nou repte on hi juga la por però a la vegada també l’adrenalina fa que després et sentis satisfet/a del que s’ha aconseguit.

 

 

CURS 2020-2021 

El nostre tradicional concert de Nadal. Aquest any de manera virtual.

 

 

Cada curs des de fa ja anys fem una trobada amb els i les alumnes de 2n cicle de totes les Escoles Andorranes, per fer una cantada. Aquest curs la nostra cantada interescolar, l'hem hagut de fer virtualment per mesures sanitàries. No obstant això, els alumnes ho han gaudit d'allò més, enregistrant les veus i fent el video final.

 

CURS 2021-2022

Aquest Nadal ha estat una mica especial, doncs molts dels nostres alumnes han estat confinats i hem hagut de fer un concert una mica especial. Però tot i així no hem perdut el sentit de l'humor i les ganes de fer música.